Rogel-sukuseura Ry
Vieraskirja -> Stensiö


Jarmo
29.01.2010, 17:01
Heip. Mainittiin Stensiö mm. Lisa,Cathrina kaipailisin lisätietoja Stensiö ja Wingelflycht suvusta.Stensiö:stä tulee myöhemmin Fält Michel jonka pojasta Toivonen ja myöhemmin minun juurieni haara ulottuu Nehemias Toivoseen.
Kaarina
30.01.2010, 15:55
Hei. Minulla on Michel Henricsson Fäldt e. Stensjö, Kärri s. 28.1.1780 esiv. myös. Onko tämä sinun Mikko. terv. Kaarina
Kaarina
30.01.2010, 15:59
Mikon perhe. Michel Henricsson Kärri e. Fäldt e. Stensjö, Resv: Torp:, s. 28.1.1780 Siikainen Hirvijärvi, k. 6.10.1823 Siikainen Hirvijärvi tvinsot Puoliso: 8.11.1807 Siikainen Lisa Andersdotter, s. 18.10.1780 Kankaanpää. . Lapset: Johannes Michelsson Kärri, s. 21.2.1809 Siikainen Pyndäis. Michel Michelsson Kärri, s. 13.7.1810 Siikainen Pyndäis. Isaac Michelsson Kärri, s. 16.2.1812 Siikainen Pyndäis. Maja Lisa Michelsdotter Kärri, s. 29.5.1814 Siikainen Hirvijärvi, k. 24.10.1814 Siikainen Hirvijärvi. Anna Gretha Michelsdotter Kärri, s. 5.3.1816 Siikainen Hirvijärvi. Maria Stina Michelsdotter Kärri, s. 19.9.1818 Siikainen Hirvijärvi. Herman Michelsson Kärri, s. 19.4/11.1821 Siikainen Hirvijärvi.
Jarmo
30.01.2010, 16:11
Kyllä on tuo Johannes jonka sukunimi muuttuu Toivonen ja hänellä ainakin kaksi poikaa Anton ja nyt en ihan tarkkaan muista mutta kyseessä on sama perhe näistä olen kiinnostunut myöskin Erikin juurista.
Kaarina
30.01.2010, 23:51
Hei Jarmo. Tällaista minulla on. Sukuhakurista tai SatakuntalaisSuvut sivulta voi saada enemmän tietoa Mårten Ruusista. Nämä ovat kanssa minun esiv. Esivanhempien polku Taulu _______ I Michel Henricsson Fäldt e. Stensjö, Kärri, s. 28.1.1780 Siikainen Hirvijärvi, k. 6.10.1823 Siikainen Hirvijärvi tvinsot Taulu _______ II Henricus Erichsson Wingelflycht, Stensjö, s. 14.1.1733 Hirvijärvi, k. 13.12.1800 Siikainen Hirvijärvi håll o. stygn Anna Gretha Andersdotter , s. 1744 Stubbe, k. Nederby Lapset: 5. Herman Henricsson Stensjö, s. 8.1.1770 Siikainen Hirvijärvi 6. Mattz Henricsson Stensjö, s. 25.1.1771 Siikainen Hirvijärvi 7. Anders Henricsson Stensjö, s. 20.11.1772 Siikainen Hirvijärvi 8. Maria Henricsdotter Stensjö, s. 13.8.1775 Siikainen Hirvijärvi 9. Johan Henricsson Stensjö, s. 14.8.1778 Siikainen Hirvijärvi 10. Michel Henricsson Fäldt e. Stensjö, Kärri, s. 28.1.1780 Siikainen Hirvijärvi Taulu _______ III Erich Mårtensson Stensjö e. Wingelflycht, s. 7.5.1696 Tewaniemi, Ikaallinen, k. 23.12.1760 Hirvijärvi Annicka Hendrichsdotter Pelto-Otamo, Dundur, s. 15.7.1698 Hirfvijerfvi, k. 1750 Hirfvijerfvi Lapset: 1. Anna Erichsdotter Wingelflycht, Stensjö, s. 17.8.1729 Sammis 2. Henricus Erichsson Wingelflycht, Stensjö, s. 14.1.1733 Hirvijärvi 3. Ericus Erichsson Stensjö e. Wingelflycht, s. 29.8.1735 Hirvijärvi 4. Ericus Erichsson Stensjö e. Wingelflycht, s. 4.5.1738 Hirvijärvi 5. Zaharias Erichsson Stensjö e. Wingelflycht, s. 1739 Hirvijärvi 6. Mattz Erichsson Stensjö e. Wingelflycht, s. 11.7.1741 Hivijärvi Taulu _______ IV Mårten Roosi, s. 1665 NN Lapset: 1. Henrich Mårtensson Roosi, s. 26.12.1685 Tevaniemi 2. Erich Mårtensson Stensjö e. Wingelflycht, s. 7.5.1696 Tewaniemi, Ikaallinen
Jarmo
31.01.2010, 11:30
Kaarina tuossa on virhe Erikin isä ei voi ollla Mårten Roosi s.1665 koska Mårten Jörensson Roosi kuolee 1697 ja Ruusi torppa autioituu ja ei joudu sotimaan,Tevaniemestä löytyy kaksi Mårtenia Nilsson ja Mårten Jörensson.
Kaarina
31.01.2010, 16:06
Hei Jarmo. Epäilin sitä ittekin. Jossakin sivulla näin tästä Mårtenista kirjoituksia en nyt muista tällä hetkellä missä. Joten tarkistan tämän. t: Kaarina
Stensiö
06.09.2010, 09:44
Heissan Jarmo. Tapio Mäkinen on kiinnostunut myös samasta suvusta kuin sinä. Hän on Antonin veljen Frans Hermannin, s. 3.8.1850 pojan Frans Viktor, s. 23.1.1875 pojanpoika. Sähköposti hänelle on: vtj.makinen@gmail.com Otathan yhteyttä tai minun kauttani: ansa.huhtala@dnainternet.net T. Ansa Huhtala
Jarmo
15.09.2010, 14:04
Oho! löytyy joitakin muita saman suvun edustajia jotka ovat kiinnostuneita,Ansa laitoin hänelle sähköpostia no vastausta odottelen. Jarmo jarmo.helin(at)@suomi24.fi
Jarmo
15.09.2010, 15:52
Kiitokset Sinulle Jarmo, hän ottaa varmasti yhteyttä. terv. Ansa
Jarmo
17.09.2010, 17:41
Kaarinan tiedoissa on virhe Erik Wingelflycht ei ollut Tevaniemestä vaan Sammista koko ikänsä asui Sammissa,Erikin isä on Mårten Nilsson Pomarkusta e,Nissi Erik kastettu 8.5.1692.
Kaarina
18.09.2010, 22:48
Hei Jarmo. On jo korjattu. Terv. Kaarina
arja maria anneli
28.03.2011, 17:37
sotamies erkki martinpoika vingelflyckt ei ollut martti niilonpojan poika, vaan hän oli s.7.5.1696 ikaalisten tervaniemessa
Jarmo
29.03.2011, 17:33
Erik Martinpoika oli syntyjään Sammista ja asui koko ikänsä Sammissa, asian on ratkaissut henkilö jonka erikoisalaa on suomen sota, hänen mukaan Erik Martinpoika s.8.5.1692 Sammi eikä 7.5.1696 Tervaniemi, Roosi, roosin torppa autioituu ja henkilöt kuolevat 1697 kaikki "perunat ja viljat jäätyivät maahan" Roosista ei mainita olleen aukkaita 1697 aikana.
Jarmo
29.03.2011, 17:46
Ikaalinen Terwaniemi, Roosi torppa 7.5.1696 syntyi Erik Mårtensson sotilaan lapsena kuoli 1697 nälkään. Erik Mårtensson Wingelflycht oli syntyjään Sammista Pomarkkulaisen Mårten Nilsson poikana tämä on lyhennelty vastaus jonka sain sähköpostiini. Tuo lapsi joka Ikaalisissa kuolee on todennäköisesti sekoittanut henkilöitä.
Ari
18.07.2011, 14:16
Olemme nyt muutamien kanssa käyneet läpi tätä henkilöä ja saaneet seuravaa esiin: Erkki Martinpoika karkasi Napuen taistelusta erään Kauhajokisen sotamiehen kanssa ja syyllistyi hevosvarkauteen Kauhajoen Päntäneellä. Loogisinta tässä olisi se että hän pyrki kotiinsa Siikaisten Sammiin jos hän olisi ollut Tevaniemestä olisi matka kestänyt 2-3vko jolloin hän ei todennäköisesti olisi ehtinyt Tornioon ajoissa jolloin hän lähti Ruotsiin ja sieltä Norjaan.
Kaarina
18.07.2011, 15:14
Hei. Minulla on nyt näin. Vaikka tuossa lukee että perheellä oli 6 lasta, Hiskistä löytyy useampikin. Taulu 1 1. Mårten Nilsson Räbb e. Sammes, Nissi, s. 1648 Pomarkku, k. 26.9.1709 Siikainen. Sammes muutti viljelemään Sammia 1688. Siikaisten Sammintalon isäntä v. 1707 - 1720 tämän jälkeen Köörtilän Räbbin talon isäntä. Gerthurilla ja Mårtennilla oli 6 lasta joista kolme jatkaa sukua. Mårtenin sukunimenä oli myöskin Räbbi, ens. poika Michel Mårtenss. Sammes e. Räbbi s. 27.9.1679 kast Sastmolassa. Michel ja Mattz, s. 17.8.1688 naivat sisarukset Långforssista (Hendrich ja Lijsbeth). 1 Puoliso: Gertrud Staffansdotter Skytt, s. noin 1640 Åhtamå. Lapset: Maria Mårtensdotter Räbb, s. 23.5.1675 Pomarkku. Magdalena Mårtensdotter Räbb, main. tyttärenä ml. 1704, s. 22.7.1677 Pomarkku, k. 1678 Pomarkku. Michel Mårtensson Sammes, s. 27.9.1679 Merikarvia. Tauluun 2. Maria Mårtensdotter Sammes, s. 21.3.1682 Överby. Tauluun 3. Anders Mårtensson Räbb, main. poikana ml. 1704 (sotaan?), s. 21.11.1684 Merikarvia Överby. Bertel Mårtensson Räbb, s. 15.8.1686 Merikarvia Överby. Matts Mårtensson Räbb e. Sammes, s. 17.9.1688 Siikainen. Tauluun 4. Walborg Mårtensdotter Räbb, s. 6.2.1691. Erich Mårtensson Stensjö e. Wingelflycht, s. 1692 Merikarvia Sammes kast. 8.5.1692. Tauluun 5.
Jarmo
18.07.2011, 16:09
Kyllä näin olen samaan tulokseen päässyt, Erkin syntymäaika oli jossain maininta 1.5.1692 tai 2.5.1692
Ari
12.08.2011, 14:42
1692 8.5.1692 Sammes Mårten Nilsson Ericus Näin olen myös merkkinyt omiin tietoihini, mikä myös löytyy hiskistäkin. Jarmon viestissä maininta Ikaalisten Tevaniemi kyseinen Erik ei ole sotilas Vinkelflycht eikä hänellä ole mitään tekemistäkään toistensa kanssa. Yleinen olettamus oli Erik olisi ollut Ikaalisista joka on väärä olettamus, Sammista hän oli ja Sammissa myös vietti elämänsä.
Arska
02.03.2012, 17:20
oletteko nyt aivan varmoja?
Jarmo
21.03.2012, 11:48
Kyllä

Vastaa